.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جزئیات پذیرش در فراگیر پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور از افزایش 10 درصدی ظرفیت کنکور کارشناسی فراگیر دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: در حال حاضر در دانشگاه پیام نور مشکل ظرفیت وجود ندارد و اینکه داوطلبان کجا و در چه رشته هایی پذیرفته شوند بستگی به توانایی خود آنها دارد.

به گزارش مهر، حسن زیاری امروز جمعه در حاشیه بازدید از برگزاری آزمون کارشناسی فراگیر پیام نور در جمع خبرنگاران گفت: در دانشگاه پیام نور به اندازه تمام داوطلبان ظرفیت داریم اما ظرفیت ها را محدود کردیم تا کیفیت حفظ شود و برای جذب داوطلبانی که توانایی بیشتری دارند حجم عمده ظرفیت را برای آزمون سراسری در نظر گرفته ایم.

رئیس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه نسبت به دوره گذشته در مقطع کارشناسی فراگیر 10 درصد افزایش ظرفیت داشتیم، گفت: ظرفیت آزمون فراگیر چیزی حدود 25 درصد ظرفیت کل دانشگاه است در حالیکه 75 درصد آن برای آزمون سراسری در نظر گرفته شده است.

وی افزود: از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است که آموزش عالی ظرفیت بسیار مناسبی را فراهم کرده است به طوریکه امروز در داخل کشور کسی در مقطع کارشناسی مشکل ورود به دانشگاه ندارد.

زیاری گفت: تا حدود 200 هزار نفر ظرفیت در کارشناسی و 5 هزار نفر در کارشناسی ارشد ظرفیت داریم که البته در مقطع کارشناسی ارشد تنها حدود 2 هزار و 600 نفر پذیرفته می شوند.

وی افزود: به منظور اجرای طرح آموزش محور برای مقطع کارشناسی ارشد در آزمون سراسری 30 درصد افزایش ظرفیت داشتیم که در آزمون سراسری اعمال خواهد شد.

رئیس دانشگاه پیام نور افزود: تمام تلاش دانشگاه ها بر این است که بر اساس سیاست های وزارت علوم به سمت ظرفیت سازی برای تحصیلات تکمیلی پیش بروند.

در آزمون فراگیر امسال 11 هزار نفر در مقطع کارشناسی ناپیوسته، 135 هزار نفر در مقطع کارشناسی و 103 هزار نفر در کارشناسی ارشد شرکت کردند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.38 seconds.